Pages


mari bersama lensakita ! ! !



selamat datang ke blog lensakita...semuga apa yang dipaparkan dlm blog ini menarik perhatian anda semua...keseronokkan untuk anda sentiasa terus melayari bersama lensakita pasti tidak akan jemu.... welcome welcome welcome..

Sunday, November 8

t r i p : t o : m e l a k a



sabtu lepas aku dan family aku jalan2 ke MELAKA bandaraya bersejarah...sebenarye tujuan kami ke sana untuk melawat kakak ipar aku..yang baru lepas melahirkan baby pertama...so lepas tu kitorang decided untuk jalan2 ke bandar melaka...banyak sangat perubahan kat bandar melaka sekarang nie..makin cantik..lagik2 sepanjang sungai melaka...aku berpeluang naik bot untuk menyusuri sepanjang sungai melaka..murah je..RM10 umtuk dewasa...Rm5 untuk kanak2 selama 45 minit...sepatutnya kitorng nak naik petang tu tp disebabkan ade sedikit masalah ,malam lah plak dpt naik..tp cantik gak permandangan malam..lampu2 sepanjang bangunan2 di persisiran sungai mencantikkan lagi keaadan sungai tersebut...rumah2 tradisional melaka di sepanjang tepi sungai melaka telah dikekalkan dan dicantikkan...tuan rumah tersebut diberi peruntukan dari kerajaan melaka untuk mencantikkan dan megekalkan rumah lama melaka...pada sape2 yang dah lama x pegi melaka tu...pergilah...xrugi..banyak lagi sebenarnye tempat aku x berpeluang pergi sebab dah lewat ..macam menara taming sari...eye on malaysia.....untuk melihat bandar melaka...

2 comments:

arZOoo said...

wah wah wah... bjalan sakan ko ekkk.... nape aku tak dpt jumpa ko lagi kan kan kan

rashaiza_lensakita said...

yelah jaln lah..nak jalan ngan ko dah x boleh lah kan..bz prepare nak kawen..huhuhu

Related Posts with Thumbnails